Eetdagboek #6 | Lifestyle

Al het zesde eetdagboek, op Iribella. Met dit keer weer net wat andere gerechten dan de vorige keer. Lekker en makkelijk zijn de toverwoorden.

Dit heb ik deze week allemaal gegeten! Geen culinaire hoogstandjes of ingewikkelde recepten. Ik hou van makkelijk en snel klaar. Na een lange dag werken heb ik namelijk echt geen energie meer om een uur in de keuken te staan. Ik kook wel het liefst vers, zonder pakjes en zakjes en elke dag groenten. Makkelijk hoeft echt niet ongezond te zijn.

Maandag: Turkse Pizza van Jamie Oliver
Heerlijk gerecht, dit maak ik regelmatig. Met Weight Watchers is dit niet een heel ideaal recept, want de wraps en het gehakt zijn samen best wat punten. Maar ik blijf mooi stabiel met mijn gewicht en als ik niet zoveel snoep val ik zelfs ook wat af. Dus ik eet al een tijdje wat minderĀ ‘mager’ tijdens het avondeten.

Dinsdag: Pastataart van Lekker en Simpel
Een succesrecept, dit is ZO lekker! Het is supersimpel en doordat het een ovengerecht is kan ik nadat ik het in de oven geschoven heb alvast de keuken schoonmaken. Het recept pas ik iets aan, waardoor het niet te heftig is qua Weight Watchers punten. Ik gebruik de helft aan creme fraiche en dan ook nog de light variant. Minder eieren en meer groente.

Woensdag: Hete kip met aardappeltjes uit de oven en bietjes
Vandaag eet ik alleen, dus ik maak wat makkelijks. Van de kip maak ik wel een dubbele portie, zodat mijn vriend die later kan opeten. Ik had trek, dus ik maakte de kip alvast en at de aardappeltjes later op, want die moeten een tijdje in de oven.

Donderdag: Broccoli, kipburger en opgebakken aardappeltjes
Een AGV’tje, altijd goed. Dit keer kipburger (niet zo heel gezond, wel lekker), met broccoli en aardappeltjes. Die kook ik eerst in bouillon en daarna snijd ik ze in plakjes en gaan ze nog even in de koekenpan.

Vrijdag: Kipwraps!
Altijd goed en zooooo lekker. Dit zet je in een kwartiertje op tafel, dus ideaal als je wat later thuis bent en echt geen puf meer hebt om te koken. Ik gebruikte dit keer Libanees platbrood in plaats van wraps, die vullen meer en hebben evenveel Weight Watchers punten. Daarop wat chilisaus, een krokante kipburger in reepjes gesneden, tomaat, komkommer en sla. Wat kruiden erbij en je kunt aanvallen.

Zaterdag: Kabeljauwburger, aardappeltjes en asperges
Eentje uit de categorie: uit de vriezer in de oven. Ik eet alleen en dan doe ik makkelijk. De burger en de aardappeltjes knal ik in de oven en de asperges in de pan. Na 20 min nog wat peper en zout erop, ketchup erbij en ready to eat.

Zondag: Pizza
Heel slecht, maar dit kan ik echt elke dag wel eten. Een pizzakit van de Appie, met daarop nog salami, ham, paprika, ui en kaas.

Heb jij nog recepten die je echt kunt aanraden?

Liefs Iris

3 Reacties

  1. Cindy
    april 12, 2017 / 06:58

    Geen verkeerd menu hoor, m.b.t. WW. Ik wok regelmatig. Amoy noodles, en wat gewokte groenten en biefstukreepjes of kip. Met een lepel woksaus. Heerlijk en snel klaar.
    Gisteravond had ik mijn favoriete recept. Wat rijst koken. Biefstukreepjes bakken, dan uit de pan halen. Dan de groente bakken (champignons/oesterzwammen/courgette in stukjes) beetje bouillon erbij, 125 ml, dat even laten verdampen zeg maar voor een groot deel, en dan de biefstukreepjes er weer bij en klaar. Oh, knoflook en ui bakken voor de biefstuk. Iets meer werk, maar wel heel erg lekker. En uiteraard peper en zout, en wat voor kruiden je ook lekker vindt.

  2. april 12, 2017 / 16:23

    Ziet er lekker uit! Vind dit soort artikelen ideaal voor een beetje inspiratie.

  3. Jantine
    april 12, 2017 / 17:11

    Elk recept ziet er heerlijk uit! Leuk om zo een beetje meer inspiratie op te doen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *