Eetdagboek #4 | Lifestyle

Tijd voor weer een eetdagboek, dat was alweer een tijdje geleden. Vanaf januari ben ik weer bezig met letten op mijn eten, en dit is wat ik at!

De maand december was even een soort pauze, omdat ik al een aantal maanden goed op mijn eten had gelet. Het lekkers rondom Sinterklaas en Kerst kan ik toch nooit weerstaan, dus ik liet het afvallen even los. Veel aangekomen ben ik niet, omdat ik mijn ontbijt, lunch en diners wel normaal heb gehouden en daarmee niet wild ben gaan doen.

img_1015

Maandag: Kip kerrie met rijst en boontjes.
Het recept komt uit het Lekker en Simpel kookboek en is erg makkelijk te maken.

img_1010

Dinsdag: Zuurkool met aardappels en rookworst.
De rookworst is niet zo heel goed natuurlijk, want zelfs de magere versie bevat veel Weight Watchers punten

img_1127

Woensdag: Cannelloni met gehakt en paprika
Wat een pokkeklus om die dingen te vullen! Ik heb al eens verse lasagnebladen gebruikt, maar dit rolt net zo makkelijk weer uit elkaar. Deze zijn hard en blijven in vorm na het koken. Maar het vullen is dus wat lastiger. Het gehakt heb ik gekruid met Italiaanse kruiden en ik heb er paprika, ui en passata van tomaten aan toegevoegd.

img_1144

Donderdag: Hete kip met aardappeltjes en komkommersalade
Een succesrecept, ook deze komt van Lekker en Simpel, maar staat op de blog. Ik maak er aardappeltjes bij uit de oven (schillen, in blokjes snijden en met een scheutje olijfolie 25 minuten op 200 graden) en een komkommersalade met azijn.

img_1324

Vrijdag: Vissticks met risotto en paprika
Makkelijk vandaag, omdat ik alleen eet. En ja, dan heb ik veel minder zin om lang in de keuken te staan. Ik kies voor vissticks en maak daar gegrilde gele paprika bij en risotto. De risotto wordt geel door de kurkuma en ik doe er saffraan bij voor de smaak.

img_1334

Zaterdag: Krokante kipwraps
Weer een Lekker en Simpel recept, ik maak deze iedere week wel een keer. Inspiratieloos? Misschien. Maar het is zo klaar en ik ben het nog steeds niet zat.

img_0978

Zondag: Turkse pizza uit het Jamie Oliver kookboek
Dit maakte ik voorheen heel vaak, maar is zo Weight Watchers proof. Gehakt is al snel veel punten, helemaal als je het combineert met wraps en knoflooksaus. Dus dit eet ik niet al te vaak. Ik maak er voor mijzelf twee, met ongeveer 100 gram mager gehakt en dan is het nog wel te doen.

Liefs Iris

3 Reacties

  1. januari 13, 2017 / 11:47

    Oeh dat ziet er allemaal echt heerlijk uit!

  2. jantine
    januari 14, 2017 / 13:53

    Ziet er heerlijk uit Iris! Leuk om te zien wat je gegeten hebt

  3. januari 31, 2017 / 16:49

    Haha, nu heb ik honger! Eigenlijk altijd als ik eetdagboekjes lees of zelf schrijf voor mijn blog! Maar zo leuk als inspiratie, he!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *